zaterdag 22 mei 2010

Zaterdag 22 Mei Capvern-Mauvezin-Durban-Argeles-Bagne'res de Bigorre 25 km

Gisteravond had ik nog willen betalen voor de camping, o dat komt morgen wel als je weggaat, ja maar ik ga vroegweg, ik had ook nog brood besteld, dat is hier om zes uur dus geen zorgen zei de eigenaar.
Ik vanmorgen om kwart over zeven weg na dat ik eerst een briefje had geschreven en geld had neergelegd bij het brood, al zeer snel kwam de eigenaar achter me aan eigenlijk heel boos, die dacht dat ik zonder te betalen weg zou gaan, maar toen ik vertelde dat ik geld had neergelegd was het goed.
Dat ik van de camping vertrok had ik eerst een aardig klimmetje, en als je dan boven bent kijk je naar de pyreneen waar nog op de toppen sneeuw ligt, na ongeveer drie uur lopen denk je wanneer ben ik die bergen nou eens kwijt, maar dat duurd nog een hele tijd.
Vanmiddag was ik al vroeg in Bagneres de Bigorre, na een belletje kreeg ik de code van de poort, maar ik heb eerst maar koffie gedronken en daar gevraagt hoe ik bij dit gebouw kon komen.
Nou dat was geen probleem, een man stond op en zei ik rij wel voor en dan volg jij, bij elk kruispunt zette hij zijn auto op de stoep tot ik er was, en zo tot het adres aan toe, geweldig toch.
Ik heb de poort geopent en nog een uur gewacht op de beheerder, die gaf een rondleiding in het gebouw, en ik kreeg nog een route van hem mee, een route naar Lourdes.
Daarna heb ik nog wat boodschappen gedaan , want mijn tas was leeg na twee dagen geen winkel te hebben gezien.
Ik over nacht in Halte St. Jacques, en vanavond mocht ik gebruik maken van de pc, heel vriedelijk.
Het was erg warm vandaag.
Ik wens jullie allemaal prettige Pingsterdagen .

2 opmerkingen:

  1. Dag Co,Ik zie dat je al goed gevorderd bent.Nog veel goede moed en misschien tot weerziens.
    De 2 wielertoeristen van Dinant in Belgie,weet je nog in het cafe.
    Vriendelijke groetjes van Yves en Harry.

    BeantwoordenVerwijderen