vrijdag 28 mei 2010

Woensdag 26 Mei Asson- Bruges-MIfaget-Louvie Juzon- Arudy 19 km

Ik ging weg met wat bewolking, later een klein beetje regen, maar het regenpak kan uitblijven, rond half tien de zon het is niet zo warm als gister.
Vanuit Asson gelopen naar Bruges, dit is een mooie landelijke omgeving met de pyreneen op de achtergrond,daarna de weg vervolgen naar Mifaget waar een leuk kerkje staat, daar heb ik even rond gekeken en ben toen richting Lovie Juzon gelopen, daar heb ik wat gedronken.
Ik was lekker op tijdbij mijn overnachtings adres althans ik hoefde niet te zoeken want ik werd er heen geleid door een man die mij aansprak, hij had zelf ook de camino gelopen en trots liet hij zij trffee zien.
Bij dit adres werd ik binnengelaten en een kamer waar twee bedden staan kreeg ik toe bedeeld, alleen moet je hier zelf koken ook voor de priester, we hebben afgesproken dat we om acht uur zouden eten.
Hier ben ik met een Duitser, en Jacobus uit Litouwen, Jacob had zon honger , hij kon niet op ons wachten, wij hebben om acht uur gegeten met z'n drieen, nassie, salade, wijn en brood.
Vanavond dat we in bed lagen zegt Jacobus tegen mij , je bent een goed mens, ik vroeg hoezo, jij hebt mij goed geholpen om dit adres voor mij te regelen zei hij , jij kan nog een beetje frans spreken, dank je wel Jacob zei ik en ik ben gaan slpen.

1 opmerking:

  1. Hoi Co,

    Wat leuk om te lezen dat je overal weer nieuwe mensen ontmoet. Wissel je ook met iedereen adressen uit?

    Veel succes maar weer met je verdere tocht. Ze voorspellen hier in Nederland regen voor het weekend, ik hoop dat jij droog weer hebt, want zo te lezen heb je wel genoeg regen gehad.

    groetjes, Désirée

    BeantwoordenVerwijderen