dinsdag 13 april 2010

Maandag 12 april Sancoins-Vernais- Laugere-Charenton Du Cher 35 km

Het was vandaag mooi weer, het zonnetjeschijnt maar het windje is wat fris.
Ik ben eerst naar de bakker geweest om een stokbrood te halen voor onderweg, want na een paar uur lopen lust je wel weer wat.
Weer langs een kanaal lopen door het natte geas en soms ook door de modder en plassen die je op je pad tegen komt.
Langs het kanaal lopen is niet veel aan,er staan wel wat bomen en struiken die de wind nog wat tegen houden, en af en toe buizerds en valken , ook kwam ik nog drie reeen tegen, dat is wel mooi om ze te zien wegspringen.
In Vernais werd ik begroet door mensen die me een goeie reis wenste, maar dat waren vandaag ook de enige mensen die ik tegen kwam.
Aangekomen in Charenton du Cher vroeg ik bij een huis waar de man aan het gras maaien was, of mijn tent in zijn tuin mocht staan,dat gaat niet want ik heb een grote hond, maar vertelde de manverderop staat een groot huis die speciaal aan pelgrims onderdak geeft, er hangt een bordje aan het het, tegenover de bakker zei hij nog.
Ik richting dat huis en jahoor er hing een bordje, dan maar aanbellen, helaas niemand thuis,nou maar even wachten dan, er was een uur voorbij en nog niemand.
Nou dan ga ik maar een bakkie zetten, twee uur voorbij en nog steeds niemand, een rondje gelopen, en net dat ik wilde opstappen komt er een auto aan, gelukkig.
Ik vroeg voor overnachting, dat was geen probleem, zo zie je maar wachten wordt beloond, al was ik intussen wel koud geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten