woensdag 28 april 2010

Dinsdag 27 April Le puy en Velay-Taulbac-Vallory-Cussac sur Loire-Solignac sur Loire-Argizoux-Le Brignon-Costaros-Bargettes- Landos 32 km











Vanmorgen weer in de beentjes na twee dagen rust, het is eerst weer even wennen aan het lopen, maar als je er een paar km op heb zitten lijkt het toch wel weer vanzelf te gaan.
Ik lieplangs een bouwwerk waar een grote grondboormachine bezig was een gat te boren, inplaats van heien zoals bij ons, in dat gat gaat een korf van betonijzer en wordt volgestort met beton, eenheel imposant schouwspel.
Tussen Cussac sur Loire en Solignac sur Loire komen diverse riviertjes uit de bergen bij elkaar en komen uit in de Loire, het geruis van watervalletjes en het gefluit van de vogels en vladderende vlinders is een schitterend gehoor.
Het is alleen jammer dat ik met mijn karretje er niet zo dicht bij kan komen, want dan moet je door hele smalle bospaadjes en dat is een handicap voor mij, het is daar gewoon een paradijs.
In Castaros heb ik even voor een overnachting gezocht, maar helaas daar was niets, dus ben ik nog maar zes km doorgelopen en kwam ik net voor Landos en camping tegen.
Nou proberen maar, alleen er was niemand alleen nog een man die bij zijn caravan zat, die kwam naar mij toe en vertelde dat de mevrouw weg was maar ik kon mijn tent wel neerzetten.
Dat heb ik gedaan en ik vroeg hoeveel km het nog was naar Landos want ik moest nog wat te eten halen, o nog maar drie km zei de man, maar ik ga zo die kant op dan kan je meerijden en ik pik je weer straks weer op, geregeld dus.
Het weer; de hele dag zonnig zo rond de 20 graden, alleen een beetje wind erbij, en dat was goed ook want anders was het erg warm geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten