donderdag 1 april 2010

Donderdag 1 April Ervy le Chatel-Courtaoult- Les Croutes- Percey-Viller Vineux- Varenes- Ligny le Chatel-Villy- Lignorelles- Pontigny 29,5 km

Wateen mooi weer vandaag, het zonnetje schijnt en het heeft vannacht gevroren, het is een prachtig gezicht al die witte grasvelden in de zon, af en toeeenbeetje bewolking, alleen het windje is wat fris.
Mooi wandelend door het bos met op de achtergrond het geluid van specht die er flink oplos hamerd tussen het gefluit en getilp van andere vogels.
Even voor Percey rijd me een auto achterop, hij stopt bij mij en vraagt lachend of ik met mijn golfkarretje naar het golfveld van Parijs wandel.
Toen ik vertelde dat ik uit Holland kwam en naar S d C ging zei hij bravo, bravo, bon route, en weg wasie, wat een leuke reaktie.
In Percey vroeg ik de weg aan een dame die overigens goed engels sprak, en gaf me alle aanwijzingen die ik nodig had.
Anderhalf uur later kwam ze samen met haar moeder die uit Nederland komt me achterop rijden, doet het raampjeopen en zegt je loopt de verkeerde kant op, dit is veel te lang.
Leg je kar maar achter in de auto dan breng ik je op de juiste weg, ze bracht me net zo ver weg als ik zou hebben gelopen, het is maar goed dat je een engelbewaarder hebt zei de Hollanse mevr., en veel geluk nog.
In Lignarelles zocht ik naar onderdak, stopt daar een mevr. en zegt dan moet je 5 km terug naar Pontigny, en ze gaf me het adres van een klooster, maar helaas dit klooster was gesloten.
ER is hier nog wel een hotel , nou dan dat maar, het is inmiddels al half zes en ik ben nu toch wel een beetje moe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten