donderdag 8 april 2010

Donderdag 8 april Tannay Cervenon-Thuigny-Cuncy les Varzy- Velliers le Sec-Charlay-Varzy 23 km

Op weg naar Varzy, ik had al zo'n 3 km gelopen toen ik wer4d ingehaald door een auto die naast me stopte, de hoteleigenaar, hij deed zijn raam open en zegt tegen mij je hebt je kamersleutel nog, ik verontschuldigde me en ging weer verder.
Om 11 uur eerst maar weer een broodje etn en een koppie zetten, lekker in het bos, heerlijk die rust en het fluiten van de vogels.
Net dat ik wilde gaan inpakken kwam de hoteleigenaar weer aan ,stopte en zei dat bij de dokter was geweest en dat alles goed was, hij wilde waarschijnlijk het goede nieuws vertellen.
Even voor Varzy ontmoette ik een man uit Brussel, die voor 10 dagen de GR 654 ging wandelen, deze man was econoom en wilde de stres on tlopen, hij werkt bij een bank in Parijs.
In Varzy aangekomen zei ik tegen de man dat ik hier onderdak ging zoeken, hij ging nog door naar Champlemy wat 12 km verder ligt.
Nadat ik onderdak had gevonden ging ik nog een rondje lopen , er kwam een man op me af die mij vertelde waar ik wat kon vinden , erg behulpzaam .
Het weer was bewolkt maar het bleef droog, eerst wat warm en dan weer koud soms het zonnetje maar die brak niet echt door, en om drie uur een regen bui.

5 opmerkingen:

  1. Hai Co,
    Geweldig zoveel hulp als je onderweg krijgt. Alles komt op het pelgrimspad wat je nodig hebt he, soms heel onverwachts en soms haast niet te bevatten. Die tas met al dat worst wat je kreeg, geweldig. Heb je je blaren overwonnen?
    Wat een energie heb jij, na die lange wandelingen nog tentje opzetten en koken.
    Wens je mooie inspirerende wandelingen toe! ULTREYA!!! Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zal toch niet waar wezen, ik ben al uren bezig een stukje naar jou te schrijven, heb stijve vingers van dat getik, en iedere keer ben ik het bijna afgeschreven stuk weer kwijt door geen Account, of verkeerd wachtwoord e.d.Nog één keertje proberen. Gr Jaap Stolze

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Okee, nu werkt het dus wel! Hoe gaat het nu met je Co? Leuk om de stukjes te lezen wat je allemaal uitvoert.Ik hoop,dat het wat warmer is dan hier. We worden regelmatig getrakteerd op mooi voorjaarsweer, met daarbij behorende temperaturen, maar moeten dat daarna weer bezuren met een dag of wat koud weer. Zoals bijv vandaag(zondag 11 april)met een guur N.O windje welke puur schraal aanvoeld. Maar we hebben vandaag ook ons voorjaars-concert gehad met Winkels Harmonie in een niet tot de nok gevulde zaal, maar evengoed een leuk concert gegeven en met muziek voor elk wat wils.Wij misten wel de bas, hoe zou dat toch komen?? Jouw kleinkinderen zaten ook in de zaal, je zal ze wel missen, denk ik!! Je schreef 9 april, de startplaats, en de plaats waar je hoopte te arriveren. Maar wat een enorme mondvol, die plaatsen en stadjes. Eer je die hebt uitgesproken, ben je bijna halverwege! Verlies niet nogmaals de kaart, want dat kost jou onnodige extra kilometers, en volgens mij heb je er nog genoeg te gaan! Hou je taai makker, en wij hopen voor jou op mooi weer, niet teveel regen, en goed begaanbare paadjes. Geniet ervan, en tot Ziens! Jaap en Bea Stolze.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Co,
    Mijn vrouw loopt momenteel de pelgrimsroute van uit België naar Comostela. Ik probeer haar van op het thuisfront te steunen door het zoeken van overnachtingplaatsen. Tussen Vézelay en Le Puy zijn er nog verschillende hiaten. Ik vermoed dat jij dit stuk ook gelopen hebt. Kan jij me soms enkele adressen en telefoonnumemrs bezorgen in bvb. Tannay - Varzy - Murlin - ...
    Bedankt,
    Groetjes Guido

    BeantwoordenVerwijderen