donderdag 22 april 2010

Donderdag 22 April Chardernolle-Tonvic-Charmont le Bourg-Buerieres-Arlanc-La Caise Dieu 30 km











Het weer; een zonnige dag, zo'n 20 tot 22 graden dus al heel gauw de kortebroek aan en in mijn hemd lopen.
Een visitekaartje kreeg ik mee als aandenken voor mijn plakboek en reisverslagen, en wees hij me een mooie route aan, dit was een klimmetje van bijna 19 km, dus dat was af en toe 10 minuten rusten.
Vandaag ben helemaal niemand tegen gekomen, wel heb ik lekker door het bos gewandeld waar je regelmatig wat geritsel hoor tussen de bladeren. nieuwschierig als ik dan ben ging ik op onderzoek uit, nou dat geritsel werd veroorzaakt door een soort hagedis, het ziet hel groen van kleur, wat een mooi beestje, maar of het een hagedis is weet ik niet , ik ga dat nog een keer vragen.
In La Caise Dieu overnacht ik in een kloostervan "Les Freres de Sant Jean" oftewel " De Broeders van Sint Jan".Ik heb hier een kapeldienst bijgewoont,en het werd speciaal opgenoemd dat er een pelgrim aanwezig is, en er werd voor een goede aankomst in S d C gebeden.
Om half acht heb ik samen met een broeder warm gegeten, eenvoudig maar wel lekker, en daarna de afwas gedaan.

2 opmerkingen: