donderdag 8 april 2010

Zondag 4 april Vermenton-Regny anc Abbaye- Lucy s Cure- Bessy sur Cure-St. More'-Voutenay sur Cure 18 km.

Regen ,regen en nog eens regen vanmorgen was dat om 7 uur, ik dat het snel droog wordt, anders moet de tent nat in de zak en dat is niet zo goed.
Eerst maar ontbijten en wassen en dan maar weer kijken, het lijkt toch wel op te klaren.
Waarempel het het is droog en het waait,zo de tent is droog dat duurt niet zo lang, snel inpakken, dat was net op het nippertje daar komt weer een bui.
Alle spullen had ik naar de doucheruimte gebracht zodat ik lekker warm mijn tas opnieuw kon inpakken.
Ik was net klaar toen de eigenaar kwam controleren, en zei tegen mij dat die kar eruit moest want alles wordt smerig, snel een beetje water over de vloer en de wisser er achter aan, dat is weer schoon.
In St. More' eerst de regenbroek uit en even koffie drinken in een cafe', gelijk vroeg ik waar ik de camping kon vinden die op mijn papiertje staat.
O zei de barjuffrouw die gaat per 1 mei open, waarop ik zei dan moet ik lang wachten, is hier nog een chambre d'hote vroeg ik.
Ja dan moet je naar Voutenay sure Cure dat is ongeveer 3 km verder, dank u voor de informatie, ik dronk mijn koffie op en ging.
Af en toe is het moeilijk om onderdak te vienden, maar na de tweede poging in Voutenay sur Cure lukte het.
Eigenlijk wilde deze mensen het niet, maar dat ik zei dat ik uit Nederland kwam en naar S d C ging mocht ik verder komen.
Precies op tijd, want er werd net koffie gezet, of ik dat ook wilde, graag zei ik, nou kom er dan gezellig bij zitten, koffie, taart en wijn, wat wil je nog meer.
Deze man komt uit Italie, ziujn vrouw uit Frankrijk, en ze werken in Engeland, waar ik nu zit is een zomerverblijf.
Hiernaast is nog een washok, er staan stepen op de muur hoe hoog het water heeft gestaan, in 1814 was het de hoogste pijl, ruim twee en een halve meter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten