donderdag 8 april 2010

Maandag 5 april Voutenay sur Cure-Sermizelles-Givry-Asquins- Vezelay 14 km


Het was een klein stukje vandaag, maarwel met wat stevige klimmetjes, lekker langs de rivier La Cure wandelen een rustig watertje.
Om 12 uur waqs ik al in Vezelay,althans aan de voet, want als je naar de basilique wilt heb je nog heel wat voor de boeg.
Een vrij steile helling en lang, aan het begin even naar de bakker, en dan maar weer verder, zo eindelijk boven mijn broodje eerst maar even nuttigen.
Halverwege van de trap van de basilique zit een nogal gezette man met een geld bakje, nadat ik mijn stempel had gehaald en de basilique had bekeken zat ie er nog.
Ik ging op een bankje zitten, en jahoor na een half uur vertrok de man naar het cafe' en na een uur kwam ie weer terug en nam zijn positie weer in.
Aan de buitenkant zijn ze de basilique aan het restaureren, voor het oog lijkt het er nog goed uit te zien.
Het is half vijf, Ellen en Jurgen met de kinderen zijn gearriveerd, ik stond net met een kunstenares die uit Nederland komt maar zich in Frankrijk heeft gevestigd te praten, zij wilde mij een boekje verkopen met haar creaties erin, allen ik had geen interresse.
Wat een blijdschap van Thijs en Emma om opa weer te zien en natuurlijk Ellen en Jurgen ook.
Een hotel bespreken was geen probleem voor twee nachten, alweer een rustdag het kan niet op, maar het is wel genieten met die kleine hummels.
Vanavond met z'n allen uit eten geweest, en om half tien weer naar het hotel, en lekker slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten