donderdag 29 april 2010

Vrijdag 23 April La Caise Dieu-Sembadel gare-Malaguet-Monlet-Alle'gre-Serres-Chadernac-St. Paulien-Le Rochelambert 28 km


Deze morgenging ik om kwart over acht weg, eerst had ik mijn water flessen gevuld in de keuken,maar dat moest ik er uit doen van een broeder, hij wees mij een andere kraan aan waar ik mijn flessen kon vullen.
In Monlet liep ik langs een houtzagerij en heb daar even staan kijkenwant dat is best wel interressant, er wordt een boom op een transportband gelegd, dan gaat hij door een schilmachine zodat de bast eraf gaat.
Vervolgens gaat die boom de zaagmachine in en aan de andere kant komen er planken, palen of balken uit, het het afval wordt wer opgeladen zoals moten bast en dat wordt weer gebruikt voor plaatmaterialen en de bast gaat over de tuin, er gaat niets verloren.Onderweg kwam ik nog een slang tegen van zo'n 60 cm lang, hij was alleen plat gereden door het verkeer.
Om half drie was ik in St. Paulien, daar daar moest ik even wachten want de office de toerist ging pas om drie uur open, eenmaal open vroeg voor een overnachting.
Eencamping is 3 km terug, dus de biezen pakken en maar weer terug, overigenswel een mooie camping alles keurig verzorgd.Vanavond nog een stel Fransen ontmoed op de camping, zij komen uit noord west Frankrijk en trkken nu al 7 maanden rond met hun camper.
Het weer; de hele dag zonnig , 22 graden, allen dat ik vanmiddag mijn tent wilde neerzetten begon het te betrekken en te regenen een klein buitje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten