maandag 26 april 2010

Zondag 25 April











Eerst ben ik vanmorgen om 7.00 uur naar de kerk geweest samen met nog 3 andere Nederlanders om een dienst bij te wonen om de pelgrimszegen te ontvangen. Aan het eide van de dienst vraagt de priester uit welk land je komt en dat is nogal divers, dat varieerd van Quebeck, Algiers, Duitsland,en andere landen en natuurlijk Nederland, deze dienst werd door ongeveer 100 mensen bezocht.
Daarna kregen wij een hangertje met de afbeelding van de Jacobsschelp en aan de andere kant de afbeelding van Maria, een rozenkrans mocht je ook nog meenemen.
Vanmiddag heb ik in het park mijn broodje opgegeten, een mooi park midden in de stad met een klein dieren park erbij.
Soms heb ik last van een telsyndroom,ik heb namelijk de traptrede geteld als je naar boven gaat van de Corneille Rock platvorm, hier staat het Mariabeeld met kindje Jesus.
Het beeld is 22,70 meter hoog en weegt 835 ton, alleen het beeld al telt 99 traptreden,en als je naar boven loopt heb er nog 149 voor de boeg plus de rest wat je nog moet beklimmen, maar als je eenmaal boven bent heb je een schitterend uitzicht over de hele stad.
De kathedraal is een gigantisch bouwwerk, deze kathedraal is mooi van binnen, het is mooier dan wat ik eerder heb gezien , want dat vond ik maar grauw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten