zondag 4 april 2010

Vrijdag 2 April Pontiny- Venouse- Chapele Villeneuve-Curly-Egriselles- Auxerre. 18 km




Alweer een bewolkte dag, een regenbui maar de rest van de dag droog en een matig zonnetje, al met al een mooie dag om te lopen.
Ik kon vandaag slecht opgang komen, ik liep maar wat te kuieren, om tien uur heb ik de kar aan de kant gezet.
Eerst maar koffie zetten en wat eten, het kookgerei uit de tas en water koken, en koffie maken, daarna de braadpan op het vuur en maar een braadwost erin, lekker met al dat knoflook.
Zo nu maar weer verder lopen, ik eigenlijk geen haast te maken want vandaag is het niet zo’n lange afstand.
Rond half een was ik al in Axerre, na een paar stevige klimmetjs, eerst de kathedraal opzoeken , maar om deze tijd is bijna alles dicht dus straks nog maarweer proberen.
Na een paar rondjes te hebben gelopen streek ik neer op een terras waar ik een kop koffie bestelde. Dat ik mijn tweede kopje voor me had komt er een meneer naar me toe en vraagt hoe mijn wandelkar bevalt. Hij wilde weten wat hij kost enz. enz. Ik leg het zo goed en zo kwaad uit en gaf hem de website van de fabrikant. Even later komt hij terug met zijn vrouw die er heel bewonderend naar stond te kijken.
De vrouw vraagt aan mij waar ik vannacht slaap, ik zei dat ik een adres haden liet het zien. O, maar je mag ook wel bij ons overnachten, dat is goed zeg ik. We spraken af om 7 uur bij het cafe waar ik koffie zat te drinken, dan kom ik je ophalen zei de man.
Weer even later kwam de man met een papiertje waarop zijn naam Lucien en de naam van zijn vrouw Dominique, plus zijn telefoonnummer.
Om 7 uur werd ik naar de andere kant van de stad gebracht, even douchen, eten en mijn kleren werden gewassen. Nu blijkt dat deze man een prof voetballer is geweest in Auxerre en nu elke week voor de radio voetbal wedstrijden verslaat.

4 opmerkingen:

  1. hallo ome co ik volg u tocht alle dagen via u site en vind het erg leuk om te lezen wat u allemaal meemaakt.
    U bent al een heel en gekomen ik blijf het volgen en wil u verder veel succes wensen gr v Ingrid mulder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi co
    wat kun jij mooi vertellen over wat je allemaal beleeft onderweg. We lezen elke keer weer met veel plezier jou verhalen. En wat heb je al enorm veel kilometers gelopen. We hebben respect voor je. We blijven je volgen en wensen je nog heel veel fijne wandeldagen toe met enorm veel leuke ontmoetingen.

    groetjes ton,menda en de kids.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen