donderdag 1 april 2010

Woensdag 31 maart Troyes- Rosierepres Troyes- St. Pounge- Bouily- Sommeval- Chamoy- Auxon- Ervy le Chatel 38 km

Dat ik vanmorgen vertrok begon het net een beetje licht te worden, op straat begon het al enigsinds druk te worden.
Op richting Auxerre, als ik eerst de stad maar weer uit ben, dan kan ik de stilte weer in gaan.
De vogels fluiten het hoogste lied, het is jammer dat ik niet alle vogels ken. want je komt hier echt hele mooie vogels tegen, en ook eekhoorns kom je al vaker tegen.
Heerlijk al die landweggetjes, lekker rustig, geen geraas van al dat haastige verkeer.
Als ik stil blijf staan op een kruispunt en de kaart uit jas pak om te kijken welke kant ik op moet, staan er direkt mensen om je te helpen, en zij wijzen je de weg.
Ik weet niet waar deze mensen zo snel vandaan komen, het lijkt altijd zo rustig maar zo opeens zijn ze er.
Vanmiddag liep ik ongeveer 4 km voor Ervy le Chatel, komen er een paar mannen uit het land en vroegen aan mij of ik de route St Jaques liep, waarop ik met ja antwoordde, en ik liep door.
Nadat ik 1 1/2 km verder was komt er een terreinwagen aanscheuren, half in de berm en half op de weg, de prut kwam boven de auto uit.
De auto stopte en roept ho ho ik heb hier nog wat voor onderweg, dit was een van die twee mannen,ik bedankte hem vriendelijk.
Zo en weg was ie weer, toch even kijken wat hij aan mij heeft gegeven, ik doe de tas open en zie 2 braadworsten, een soort knoflookworst , een stuk pate' en een stuk gerookte ham, o ja en nog een soort bloedworst.
Om dit in mijn tas op te kunnen bergen moest ik eerst een appel en een sinasappel opeten, zo zie je maar er zijn toch echt best veel goeie mensen op deze aardkloot.
Het weer; vanmorgen droog maar wel bewolkt, later op de dag harde wind en af en toe regen en zelfs een hagelbui kreeg ik nog te verwerken, en heel af en toe de zon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten