dinsdag 13 april 2010

Zaterdag 10 april Premery-Mauvron-Poiseux- La Quellerie- Les vannes- Urzy- Coulanges- les Nevers- Never

Wat een mooie dag, het zonnetje schijnt al vroeg vandaag, het was ongeveer 20 graden.
Al vroeg ontmoette ik vandaag nog twee andere pelgrims die in Vezelay zijn gestart, dit was een oud militair met zijn vrouw, die hoopte in 60 dagen in S d C te zijn.
Onderweg vertelde hij dat al die witte koeien voor de vetmesterij zijn en niet voor de melk net zo als bij ons.
Rond de middag gingen we wat eten midden in het bos, en na het eten moest ik met hen op de foto want mijn kar vonden ze heel interessant.
Op een gegeven moment kwamen we bij een bospad, het asfalt hield op, de man zei je kan beter over de weg blijven lopen want het pad kan wel eens smal worden.
Ik zo'n 500 meter recht door lopen tot ik staande werd gehouden door een auto met een gezin erin.
Loopt u de route St.Jaques, ja zei ik, dan moet u terug en de eerste weg links.
Ik vroeg of ik daar met mijn kar lang kon, ja dat kan zei de man het blijft een breed pad, dus ik weer terug , en de man had gelijk.
In Never eerst op zoek naar ofice de toerist, vragen waar ik onderdak kan vinden, de mevr. belde naar de abdij, daar was blijkbaar geen plaaats, non zei de mevr.
En een camping vroeg ik , en weer ging ze bellen, en ja hoor dat lukte, ik kreeg de telefoon en aan de andere kant een Nederlands sprekende dame, even wat geregeld , nou dan zie ik u over 10 minuten.
Intussen waren er nog twee pelgrims aan komen lopen, deze mensen kwamen uit Obdam, en kenden mij nog van de bijeenkomst van het Jacobsgenootschap in Alkmaar, waar ik mijn verhaal heb gedaan.
Nu zit ik dus op een camping aan de Loire, het is een kleine camping maar wel leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten